Voor je beroep fotograferen vraagt weer andere disciplines als voor de lol een paar foto’s maken.
De klant verwacht van u het beste plaatje en het maakt de klant niet zoveel uit of u wel over genoeg licht beschikt. De klant geeft u de opdracht om een aantal schitterende foto’s af te leveren. Daar betaald de klant voor, dus moet u alles in het werk stellen om een top-product af te leveren. Ziet u zichzelf als een 19 jarige die 120 km/u door de bebouwde kom rijdt, of als Michael Schumacher - die zich binnen de bebouwde kom wel aan de snelheid houdt, een professional dus?

In deze workshop gaan we in op hoe u het maximale uit de gegeven omstandigheden en commercie kunt halen. Een snelle cursus nabewerking - Adobe Photoshop - nemen we ook mee.

We bespreken o.a.

* Voordelen van marketing - marketing is geen reclame - wat zegt u?
* Creativiteit.
* Kostenbesparing - hoe wel?
* Kansen en bedreigingen van de markt.
* Uw zwakke en sterke punten als professional
* Klanten maken – klanten houden (vervolg opdrachten).
* Waarom werkt u niet voor een grote Amerikaanse krant - hoe wel?
* Web? hallo, ik ben geen spin.
* Als ik de prijs verlaag, waarom krimp mijn klantenbestand dan en visa versa. Kortom, waarom   koopt u geen 3 pakken zout als deze in de aanbieding is, maar wel de duurste soort suiker mee   naar huis neemt?
* Waarom adverteert Nikon zoveel op TV en Canon bijna niet?
  Brain-ding: Noemt u eens 3 stroopwafel 'merken'. en nu 3 auto-merken... Hint: wanneer is de   laatste Bentley advertentie op TV geweest - dus stroopwafel merken kent u niet, Bentley wel?
  U denkt imago natuurlijk... zo ziet u maar, van een koude kermis thuiskomen heeft niets met de   temperatuur te maken.
* Wat verder ter tafel komt.

Wellicht het belangrijkste: waarom bracht onderstaande foto €1.350,00 op en waarom is deze klant nog steeds 1 van mijn grootste afnemers? Een spatborden leverancier.

De hand-out wordt tijdens deze workshop samengesteld - door u en mij (ons), afhankelijk waar bij u de nadruk op ligt (interesses liggen). Kortom: geen standaard workshop!

Heeft u een verzoek voor een onderwerp tijdens de workshop, geef dit dan aan of neem contact met ons op voor details. Wij staan open voor uw suggesties.

Mocht u zich voor deze workshop willen opgeven dan gaarne vermelden met wat voor materiaal u nu werkt. Na deze workshop van 6,5~8 uur (start is om 8:30 ~ 9:00 uur) heeft u diverse ideeën opgedaan die u direct in de praktijk kunt toepassen. Waarbij de nadruk zal liggen op creativiteit, kostenbesparing, uw ‘nieuwe’ kansen en het vergaren en behouden van klanten.

De prijs van deze workshop is €555,00 (exclusief B.T.W.) inclusief koffie of thee.
Bij deze workshop word ik bijgestaan door mijn kameraad, een sales & marketing professional uit de foto-branche.

Betaling dient twee weken voor aanvang van de cursus overgemaakt te zijn op rekening van Fotografie Ron Feller. Na inschrijving krijgt u een factuur toegezonden.

truck